Video embed

Xara 3d

marți, 29 decembrie 2015

Particule de energie pranice sau... globule sanguine ?



CE SUNT ACELE "PUNCTE DE ENERGIE" PE CARE LE PERCEPEM CU OCHII DESCHIŞI ?


 Tema de dezbatere a articolului de faţă este următoarea :
într-un film video TED Educational se explică, în mod ştiinţific, ce sunt acei "corpusculi" şi micile "puncte de energie" luminoase pe care le putem vedea cu ochii deschişi, mai ales când privim la un fundal luminos uniform, de exemplu la cerul fără nori ziua.
Aceste explicaţii nu le-am mai întâlnit, până acum, nicăieri altundeva, şi am început să fac cercetări, ca să văd pe ce se bazează de fapt ele. Rezultatele găsite le-am publicat mai jos, şi le voi publica în continuare, pe măsură ce le găsesc pe internet, teorii şi experimente ştiinţifice.
Explicaţiile sunt logice, şi par plauzibile, mai ales prima parte, cea cu corpusculii aflaţi în suspensie în umoarea vitroasă oculară, ca par un fel de celule transparente care "fug" prin câmpul vizul odată cu mişcarea globului ocular.
Fiecare ochi îşi are "celulele" lui (au aparenţa unor celule, molecule), fapt uşor observabil dacă închizi pe rând câte un ochi.
Dar partea a doua a filmului, este ceva mai... complicată, şi aceasta o voi lua eu acum în mod special în discuţie, deoarece observaţiile mele contravin în bună parte cu explicaţiile oferite în filmul educaţional.
Deci, ai filmul TED Ed aici, mai jos, care din păcate nu este subtitrat în româneşte (cine vrea să efectueze traducerea o poate face contactând autorii - http://ed.ted.com/lessons/what-are-those-floaty-things-in-your-eye-michael-mauser)



Poate că “Muscae Volitantes” reprezintă o explicaţie ştiinţifică validă privind "celulele", dar explicaţia privind "Blue Field Entoptic Phenomenon" prin faptul că percepem globulele roşii şi cele albe, mi se pare... eronată, deoarece :
1. Valorile numerice normale pt globulele roşii sunt, pentru bărbați, 4,5-6 milioane/mm³; pentru femei, 4-4,5 milioane/mm³, iar globulele albe sunt în număr de câteva mii pe milimetru cub (de ex monocitele sunt 4.000 la 7.000 pe mm3 pentru femei și de la 5.000 la 8.000 pe mm3 la bărbați.)
Deci ar trebui să vedem, conform valorilor numerice, foarte multe globule roşii şi mult mai puţine globule albe, dar nu este aşa, căci eu percep faptul că steluţele albe sunt aproximativ egale ca număr cu cele negre...
2. Globulele albe sunt de fapt "mici mase gelatinoase INCOLORE (Wikipedia), şi sunt mai mici decît eritrocitele însă mai groase (10-12 micron diametru / 1 micron = 1/1.000.000 metri)". 

Fiind incolore, ele nu ar trebui să reflecte lumina ca nişte scântei luminoase...
3. Dimensiunea extrem de mică, de ordinul micronilor, nu le poate face vizibile, ele fiind de fapt INVIZIBILE pentru ochi !
Ochiul omenesc nu poate percepe obiecte de dimensiunea micronilor, decât cu ajutorul unor.... instrumente optice cum ar fi microscopul...
4. Mişcările descrise de micile puncte luminoase şi cele negre nu seamănă DELOC cu mişcarea unor globule în capilare, care ar trebui să urmeze mereu tiparul de mişcare prin capilare, care sunt fixe...
5. Zona de focalizare vizuală a acelor puncte, ca să le poţi percepe mai bine, este în AFARA capului, la aproximativ 20 cm pt mine (trebuie să verific mai exact dacă ţin bine minte)
6. Viteza sângelui în capilare

 "În vasele mari viteza medie a sângelui are valoarea de aproximativ 35 cm/s, viteza care scade la trecerea în vasele mici pâna la 1 mm/s în capilare" - dar viteza cu care se mişcă scânteile luminoase este în mod clar mai mare de 1 mm/s...
7. Eu percep particulele luminoase ziua, mai ales când este însorit, nu doar când mă uit spre cer, ci şi când ies pe balcon la o ţigară, şi mă uit spre bradul din faţa mea, spre blocul de visavis, etc...



Este însă adevărat faptul că doar când privesc spre cer le văd ca punctuliţe foarte luminoase, iar când privesc spre obiecte, copaci, blocuri, percep doar un fel de "fond luminos" în care particulele nu mai strălucesc la fel ca atunci privesc spre cer...

Am găsit afirmaţia asta, şi pare foarte logic : 

"Your naked eye can see objects of any size, if they emit or scatter enough light to trigger its detector cells."
Deci nu contează cât de mic este obiectul, ci cantitatea de lumină pe care obiectul o emite, pentru a fi detectată de celulele receptoare de pe retină.
Dar, oricum, celulele albe sunt de fapt, incolore, şi în sânge sunt şi alte particule, mai mari (trebuie să verific mărimea componentelor sanguine), iar distribuţia celor strălucitoare faţă de cele întunecate este aproximativ egală.
În plus, celulele roşii, care cică apar întunecate, fiind prea mici şi neemiţănd lumină (îmi apar negre complet ca şi cum absorb lumina), nu ar trebui să poată fi percepute, dacă ele nu reflectă lumina... (trebuie să revăd explicaţiile din filmele găsite ulterior privind influenţa luminii albastre)

De asemenea, eu nu percep nici un fel de "codiţă" (ca la spermatozoizi, descrisă în materialele video) în urma particulei luminoase, ci aceste particule le văd ca fiind complet separate şi nu se ating, nu interacţionează deloc între ele.
Personal nu cred că ceva ce se află ascuns în interiorul capilarelor poate fi atât de tare iluminat încât să reflecte lumina prin sânge şi pereţii capilarelor, pentru a putea impresiona celulele receptoare de lumină aflate pe retină.
Nu cred că natura a trecut cu vederea o astfel de posibilă... eroare... 

Nu este imposibil, ci doar improbabil, şi voi aprofunda cercetarea.
În plus, din observaţiile mele, NU TOŢI OAMENII POT PERCEPE ""Blue Field Entoptic Phenomenon". 

O fi aşa sau.... ba ? 
Din câte persoane am întrebat, cam din 10 doar una a conştientizat percepţia acestui "câmp de scântei luminoase şi întunecate", care se pot vedea mai bine când te uiţi la cer, fix, într-o zi însorită, fără nori.
Şi în comentariile filmuleţului se vede că sunt persoane care nu au habar de acel fenomen, deoarece nu l-au perceput niciodată.... 


Tu... ce zici ?  
Tu ştii despre ce este vorba aici ?
Ai perceput vreodată această "ninsoare" de steluţe minuscule luminoase, care coexistă cu o ninsoare de minuscule punctuleţe negre, întunecate ?
Eu mult timp nu am conştientizat prezenţa celor întunecate, deoarece sunt mult mai greu de perceput.
Cele luminoase sunt mult mai evidente, datorită luminii emanate de ele, deşi ordinul de mărime pare la fel.
Sunt extrem de greu de urmărit, una câte una, deoarece se mişcă foarte rapid, aleator, în linii frânte, într-o mişcare fragmentată continuu.
Faptul că pot fi percepute mai bine dacă baleiezi privirea dă impresia că ele se află în spaţiu, nu în interiorul ochiului.
În plus, sunt vizibile cu atât mai bine şi mai multe cu cât este mai însorit, dar nu sunt vizibile dacă te uiţi la un bec, noaptea, deşi ar trebui ca şi în acest caz lumina puternică a becului să producă acea reflexie produsă de lumina soarelui. (ipoteză)


În tratate mai vechi hinduse se spune că aceste particule luminoase sunt Prana, particule de energie solară, pe care fiinţele vii le înhalează, le absorb, în timpul zilei, astfel încărcându-se energetic.
De aceea ele sunt mult diminuate noaptea şi în zilele înnorate, adică exact când ne simţim mai obosiţi, mai lipsiţi de energie, mai descărcaţi....
Este totuşi posibil ca ceea ce percep eu să NU fie exact ceea ce este descris în filmuleţul TED educaţional, dar seamănă, totuşi, prea mult, în afară de faptul că particulele luminoase percepute de mine nu au NICIODATĂ "codiţe" şi nu vin niciodată în contact între ele sau cu cele întunecate...


Trag linie la ipoteza mea, la contraargumentele mele, şi, ca un cercetător serios ce mă cred că sunt :) trec mai departe la argumente în favoarea teoriei celulelor sanguine, mai jos, urmărind dacă se poate valida sau ba, punând în balanţă argumentele şi contraargumentele :
Argumente
1. Am găsit nişte materiale video despre Blue field entoptic phenomenon şi le-am introdus pt vizionare în playlistul meu youtube "Terapii Alternative şi Complementare". 
În aceste materiale se arată cum pot fi vizualizate globulele sanguine, sub forma unui efect vizual foarte asemănător cu ceea ce percep eu mai pregnant în zilele senine cu mult soare. 
Am efectuat şi acest test descris în unul din materiale : am luat o lanternă cu led şi am testat diferite materiale mai mult sau mai puţin transparente, cum ar fi hârtia şi plasticul, pe care le-am pus între led şi ochi pentru a filtra şi dispersa lumina. 
Cel mai bine am văzut scânteile luminoase printr-o hârtie albă luminată de lanterna cu led, ţinută aproape lipită de ochi.
De asemenea, cu hârtia albă am văzut foarte bine şi clar acele chestii plutitoare în suspensie din ochi, în umoarea vitroasă, ceea ce mi-a... fiori...
Este înfiorător să vezi clar ce de chestii plutesc în ochiul tău...
Din păcate materialele video nu sunt subtitrate, şi va trebui să le revăd de mai multe ori să asimilez bine teoria... 
Voi mai posta şi altele, dacă mai găsesc ceva interesant şi util.



Trebuie să spun că efectul nu este acelaşi, identic, din cât am experimentat până acum, dar pare foarte asemănător. 
Cu lanterna nu văd atât de limpede şi clar scânteile, aşa cum le văd afară, oriunde privesc, dar cel mai bine sunt vizibile pe cerul senin...
În plus eu nu văd deloc acele "codiţe" descrise în materialele video. 
Eu văd scântei luminoase, separate de puncte asemenea, negre, ce par a absorbi lumina, în mod opus celor luminoase... 
2.  https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_field_entoptic_phenomenon
https://en.wikipedia.org/wiki/Entoptic_phenomenon
  
Am efectuat şi experimentul cu cartonul găurit. 
Merită să experimentezi şi tu asta, ca să vezi celulele retinei şi sistemul de vase sanguine care irigă retina ! 
Experimentul : 
Ia un carton de mărime aproximativă 10 / 20 cm, şi fă-i o gaură cu un ac, cam la minim 5 cm de latura de sus, pe mijloc, în poziţia în care ţii o foaie de scris, cu lungimea (20) pe verticală şi lăţimea (10) pe orizontală.
Găurica trebuie să fie mică, doar cât să intre o fantă de lumină prin ea.
Apoi pune cartonul la ochi, foarte apropiat de ochi, cu fanta luminoasă în dreptul ochiului, iar în spate să priveşti spre un fond alb (perete) luminat.
Începe apoi să roteşti încet, uşor, cartonul, cu mâna, descriind cercuri foarte mici.
Măreşte şi micşorează uşor viteza de rotaţie, până vei vedea un punct central (pată mică galbenă văd eu), iar în jurul ei vor apărea, culmea, celulele luminate de fantă şi vasele de sânge. 
Ele apar (la mine) doar ca şi contururi translucide pe un fond luminos, care conturează forma celulelor şi a vaselor sanguine. 
Este.... uimitor să vezi aşa ceva, cu adevărat... :) 

Cercetările continuă, vă ţin la curent... :) 
Dacă se oferă cineva să traducă şi să subtitreze materialele video, ar fi... sublim...


De AICI POŢI ASCULTA ŞI DOWNLOADA ÎN FORMAT mp3 CREAŢIILE PERSONALE KATO, pentru a le putea asculta oriunde 
(Pt audiţie, dacă nu se deschide fişierul, selectează deschiderea fişierului cu "Music player for Google drive" - de la "Deschideţi" aflat pe mijlocul paginii sus, după ce dai click pe pătratul cu săgeată spre dreapta din dreapta sus, sau accesează al doilea link) :
1. https://drive.google.com/folderview?id=0B6aZWulFbbTCfl82UVVjeFVybzg4U2E1SlF0TV9rSnRvMlVnUEhxMVE0T0w1Y1VZOEhWS3c&usp=sharing ;
2. Playlist audiţie - http://www.driveplayer.com/#playlistId=0B6aZWulFbbTCQThsemtyaUotclU&userId=107210686182850199192



CĂRŢI SPIRITUALITATE, EZOTERISM, PARANORMAL, PARAPSIHOLOGIE (şi nu numai) recomandate de Kato : http://loveblog4all.blogspot.com/2014/08/carti-spiritualitate.html




Dacă ţi-a plăcut:
- dă un Like şi o Distribuire ( pe PC latura din stânga a monitorului şi sub fiecare articol, pe dispozitivele mobile în partea de jos a ecranului - 2 săgeţi de apăsat pt Urmărire (Follow) şi Partajare / Distribuire, şi sub fiecare articol )
- pe PC apasă simultan pe tastele Ctrl şi D, pentru a adăuga acest site la Favorite (Bookmarks). 
- abonează-te prin email, prin serviciul FeedBurner la acest blog aici : http://feeds.feedburner.com/Kato-ParapsihologieExtrasenzorial  
Abonează-te la postările noi ale blogurilor mele prin email, serviciul Feedburner, dând click aici : Subscribe to Love Blog 4 All by Email
Subscribe to Spirit by Email
Pentru a găsi ceva specific pe blog, poţi căuta după termen în căsuţa de "Căutare", sau pe coloana din stânga jos la Etichetele asociate postărilor (cuvintele albastre, în ordine alfabetică).
De asemenea, consultă marea videotecă de pe canalul meu youtube (dă click pe categoriile de playlisturi să se deschidă toate) :  http://youtube.com/user/katonanico
Fă economie de timp şi bani, efectuând cumpărături online prin accesarea promoţiilor din reclame, susţinând totodată astfel şi acest blog. Accesează acest link pt oferta completă de magazine unde găseşti tot ce vrei : https://www.facebook.com/notes/806471976063412/ Mulţumesc !

Aici ai linkul lista tuturor postărilor, pe Categorii, plus toate articolele de pe siteurile mele "Spirit" şi "Loveblog4all" la un click distanţă - peste 500 articole ! : 
http://loveblog4all.blogspot.com/2015/11/toate-postarile-blogului-linkurile.html




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu